Wielki Bazar w Istambule to 61 zadaszonych uliczek, przy których mieści się 3500 sklepów sprzedających barwne dywany, subtelny jedwab, aromatyczne przyprawy, zioła i herbatę oraz wyszukaną biżuterię. Każdy z pewnością znajdzie tu coś dla siebie i wynegocjuje cenę, za którą może zdobyć przedmiot swoich pragnień. To jedno z największych tradycyjnych targowisk na całym świecie i tym samym idealne miejsce do praktycznej nauki reguł sprzedawania i kupowania. Dlatego właśnie Turecki Bazar stał się fabułą jednych z naszych najnowszych warsztatów.
Kupowanie i sprzedawanie są nieodłącznymi elementami naszego codziennego życia, a opanowanie tych umiejętności jest bardzo istotne. Każdego dnia przekonujemy do naszych racji i pomysłów, czy zachęcamy innych do różnego rodzaju wymian – to wszystko są procesy kupna i sprzedaży, nie koniecznie związane z pieniądzem.
Jak mówił Cameron Herald, jeden z najbardziej efektywnych przedsiębiorców naszych czasów, na konferencji TEDx:
„Powinniśmy wychowywać dzieci na przedsiębiorców, zamiast na prawników. Niestety, szkoły przekonują do myślenia: „Hej, zostańmy prawnikami albo lekarzami” i tracimy szansę, bo nikt nie mówi:”Hej, zostańmy przedsiębiorcami.” Przedsiębiorcy to ludzie z pomysłami, z pasją. Dostrzegają zapotrzebowanie i postanawiają działać. Wszystko zaryzykują, by wizje zrealizować. Potrafią angażować wokół siebie grupy ludzi, którzy chcą z nimi budować te marzenia. Gdybyśmy mogli przekonać dzieci do przyswojenia przedsiębiorczości już w młodym wieku, moglibyśmy rozwiązać wszystkie obecne problemy. Na każdy problem przypada ktoś z pomysłem na rozwiązanie.” (KLIKNIJ, a zobaczysz to wartościowe przemówienie).
W Polsce systematyczna nauka przedsiębiorczości zaczyna się w szkole średniej. To stanowczo za późno, by odniosła ona dobry efekt. Zręby osobowości przedsiębiorcy kształtują się bowiem w dzieciństwie. Naszymi warsztatami „Turecki Bazar” chcemy dać impuls do zmiany tej sytuacji i zaszczepić w dzieciach przedsiębiorcze zainteresowania.
Zapraszamy do współpracy.